سلام بر کاربران مدیر سئو. در ۲ قسمت قبلی ۷ مورد از نکات نمایش سایت در صفحه اول گوگل را فرا گرفتیم و در این مقاله به ۳ نکته کلیدی دیگر اشاره خواهیم کرد.

لینک های خارج از سایت

هر چند که ممکن است عجیب به نظر برسد، ولی گوگل نسبت به لینک های خارجی که به سایت های معتبر در مقالات اشاره می‌کند , دید مثبت دارد.  
گوگل خیلی دوست دارد کاربرانش دقیقاً آنچه را جستجو می‌کنند پیدا کنند و زمانی که شما به یک وب‌سایت معتبر و مرتبط دیگر لینک می‌دهید، شما در واقع در حال ارائه خدمات بزرگ به کاربران گوگل هستید و این باعث می‌شود وب‌سایت شما یک منبع باارزش تر به حساب آید.

وقتی شما این طرز فکر گوگل را فهمیدید به فکر بهبود اعتبار سایت و میزان ارتباط آن که از عوامل اصلی قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل می‌باشد می افتید در نتیجه از سایت های با اعتبار بالا و همچنین مرتبط در لینک گرفتن استفاده کنید.

اگر سایت شما از لینک های اسپم و هرز استفاده کند مردم هم بیش از این درباره‌اش فکر نمی‌کنند ! به همین دلیل استفاده از طرح‌های لینک متقابل ایده‌ی خوبی نیست چون اگر سایت مقابل اعتبار نداشته باشد اعتماد در سایت شما هم از بین خواهد رفت.

این جور سایت از هر چیزی برای جلب توجه استفاده می‌کنند از اسم کلمات کلیدی گرفته تا اسم لینک ها. بنابراین جای تعجب نیست که گوگل و سایر موتورهای جستجو آن‌ها را حذف یا اسپم کنند و رتبه آن‌ها کاهش می‌یابد.

با لینک دادن به منابع باکیفیت علاوه بر کمک به بازدیدکنندگان برای پیدا کردن محتوای مدنظر خود، شما می‌توانید اعتبار خود را نزد بازدیدکنندگان و گوگل بهبود ببخشید که در نهایت منجر به جذب ورودی بیشتر و میزان پاسخ بالاتر می‌شود.  

با داشتن اطلاعات خوب و انتخاب لینک های خروجی مفید، بازدیدکنندگان حتی ممکن است سایت شما را نشانه‌گذاری و به اشتراک بگذارند و این می‌تواند نقطه‌ی پرشی برای شما باشد.

  مردم اطلاعاتی که توسط منابع دیگر تأیید می‌شوند را خیلی دوست دارند مخصوصاً اگر باعث یادگیری‌شان در موضوع مورد علاقه‌شان بگردد.
هر زمان که شما یک اصطلاحی استفاده کردید که ممکن است مخاطبان درک نکنند، می‌توانید به لینک های معتبر آن‌ها را ارجاع دهید.

چند پیشنهاد برای ایجاد لینک های خروجی :
•    لینک به صفحاتی که در واقع ارزش اضافه می‌کنند و موضوع را پوشش می‌دهند واقعاً خوب است.
•    لینک به وبلاگ هایی که پیج رنک خوب دارند و یا وبلاگ موفقی هستند خوب است.  
•    لینک به افراد دیگر در بازار هدفتان و ایجاد یک شبکه ارزشمند خوب است.
•    سعی کنید در بیشتر موارد این لینک ها را نوفالوو تعریف کنید.

اما یک چیز دیگر که باید رعایت کنید این است که سعی کنید لینک های ارجاعی شما در یک صفحه جدید باز شوند تا صفحه‌ای که مشغول خواندن بودند از دست نرود و همچنین نرخ ماندن افراد در سایتتان بالا بماند و نکات ماندن در صفحه اول گوگل را هم رعایت می‌کنید.

سرعت بالا و نمایش سایت در صفحه اول گوگل

گوگل دوست دارد به وب‌سایت‌های سریع سر بزند پس اگر می‌خواهید در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید سعی کنید طوری وب‌سایتتان را طراحی کنید که بدون افت در کیفیت و ارزش آن تا حد ممکن سرعتش بالا برود.

 شما می‌توانید سرعت وب‌سایت یا صفحه خود را با استفاده از سایت Pingdom تست کنید.

بازدیدکنندگان وب‌سایت تمایل دارند وقتشان زیاد تلف نشود حتی بعضی افراد چند صفحه پشت سر هم باز می‌کنند و تا ببینید کمی اختلال در لود صفحات وجود دارد سریع آن را می‌بندند بنابراین مراقب سرعت سایت خود حتماً باشید. علاوه بر همه این‌ها، زمان بارگذاری صفحه در حال تبدیل شدن به یک فاکتور مهم برای رتبه‌بندی و قرار گرفتن در نتایج برتر گوگل می‌باشد پس اصلاً از آن غافل نشوید.

سرعت برابر پول است

تحقیق انجام‌شده توسط Kissmetrics نشان داده است که یک تأخیر ۱ ثانیه‌ای در پاسخ صفحه می‌تواند باعث کاهش ۷٪ در نرخ تبدیل شود.  این بدان معناست که اگر یک سایت تجارت الکترونیکی ۱۰۰،۰۰۰ $ در هر روز فروش داشته باشد، یک ثانیه تأخیر می‌تواند به طور بالقوه باعث از دست رفتن ۲٫۵ میلیون $ در فروش آن‌ها در سال گردد.

مدتی قبل، ماریسا مایر گوگل برخی از نتایج تحقیقات خود را در یک کنفرانس به اشتراک گذاشته بود و او اظهار داشت که تأخیر بیشتر از ۰٫۵ ثانیه در زمان بارگذاری صفحه باعث افت ۲۰٪ در ترافیک می‌شود.

 سرعت برابر پول است و مشتریان شما سرعت می‌خواهند , اگر بارگذاری صفحه شما بیش از ۳ ثانیه طول بکشد بسیاری از افراد سایت را ترک خواهند کرد.  

سایت باید چه سرعتی داشته باشد؟

گوگل سرعت سایت شما را با استفاده AA متریک که به نام نمره سرعت صفحه شناخته می‌شود اندازه‌گیری می‌کند. و طیف آن بین ۰ – ۱۰۰ امتیاز است که هرچه نمره‌ی بالاتری دریافت شود بهتر است و گوگل درباره سایت هایی که نمره بالای ۸۵ دارند نظر مثبتی دارد.

شما باید کمتر از ۲ ثانیه را هدف گذاری کنید. اما بعضی سایت های تجارت الکترونیک هستند که سرعتی حتی تا ۵ ثانیه دارند و به خوبی کارشان را انجام می‌دهند بنابراین موضوع فقط همین نیست ولی از فاکتورهای مهم به حساب می‌اید و برای نمایش سایت در صفحه اول گوگل باید سعی کنید به این هدف برسید.

چگونه می‌توانم سرعت سایتم را کم کنم؟

چند فاکتور هست که باید رعایت کنید
•    یک هاست خوب تهیه کنید
•    اندازه تصاویر را تا حد ممکن کوچک نگه‌دارید
•    اجتناب از ارتباط و وابستگی به فید های خارجی
•    پلاگین های اضافی در سایت را حذف کنید

نقشه سایت

فاکتورهای زیادی برای سئو و بهینه سازی سایت وجود دارد ولی یکی از این فاکتورها که کمتر هم در نظر گرفته می‌شود نقشه سایت است که باید به آن اهمیت داد.
به یاد داشته باشید، شما در حال بهینه سازی صفحات خود برای ربات‌های جستجو هستید و ربات‌ها هم از نقشه سایت به عنوان خوراک استفاده می‌کنند. پس باید نقشه سایتی داشته باشید که همیشه آماده , قابل خواندن و خزیدن توسط موتورهای جستجو باشد.

نقشه سایت لیستی از تمام URL های ساخته‌شده برای کلمات کلیدی ارزشمند شما است. آن‌ها همچنین حاوی اطلاعات ارزشمندی درباره عناوین سایت شما و وزن و اهمیت هر نوع از صفحات شما می‌باشند.

اکثر سیستم های مدیرت محتوا مثل وردپرس , جوملا و … نقشه سایت ایجاد می‌کنند ولی اگر شما از آن‌ها استفاده نمی‌کنید می‌توانید برای نقشه سایت اینجا کلیک کنید.

دو نوع نقشه‌های سایت وجود دارد .XML و HTML. که شما از هر کدام خواستید می‌توانید استفاده کنید.  گوگل با استفاده از XML و بینگ و یاهو همچنان طرفدار sitemap.html  هستند .

نقشه سایت و نمایش سایت در صفحه اول گوگل
نقشه سایت

نقشه سایت همان طور که از نامش پیداست فقط یک نقشه از سایت شما است . و ساختار آن صفحه یا سایت را نشان می‌دهد و برای ارتباط با بقیه قسمت‌های سایت نیز کاربرد دارد.

نقشه سایت راهبری در قسمت‌های مختلف را آسان‌تر می‌کند و داشتن یک نقشه سایت بروز شده هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مفید است.

خب اگر شما تمام نکاتی که در این سه قسمت برای شما کاربران مدیر سئو ارائه کردیم خوانده باشید و آن‌ها را روی سایت خود اعمال کنید زودتر آنچه که فکرش را بکنید به سادگی بعد از مدتی در نتایج اول صفحه گوگل قرار خواهید گرفت.

شما فکر می کنید چه فاکتورهای دیگری برای نمایش سایت در صفحه اول گوگل تاثیر گذار است؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

Save

0/5 (0 نظر)

5 دیدگاه برای “چگونه در صفحه اول گوگل باشیم – قسمت ۳

  1. رضا گفته:

    ممنونم بابت آموزش کامل

    به نظر من نحوه ی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل که توضیح دادید روش کلاه سفید است
    و روش منطقی هست

  2. مینا گفته:

    ممنون از مطلبتون. سوالی که دارم آیا حتما لازم است از سایت هایی که یک لینک می فروشند استفاده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *