دامین اتوریتی سایت یک شاخص اندازه‌گیری وب‌سایت است که توسط MOZ.com منتشر شده است و یکی از شاخص های مهم برای سئو وب‌سایت شماست.
هرچه دامین اتوریتی یا اعتبار دامنه وب‌سایت شما بالاتر باشد میزان ترافیک و رتبه سایت شما بالاتر می رود.

آیا دامین اتوریتی چیزی است که شما بتوانید تغییرش بدهید ؟ آیا قابل بهبود  است؟

در اینجا ما چند نکته عملی (درباره افزایش domain authority) به شما خواهم گفت و شما را متقاعد می‌کنم چطور آن را بهبود ببخشید
اما قبل از گفتن نحوه بهبود دامین آتوریتی دانستن چند نکته الزامی است.

دامین اتوریتی (Domain Authority) چیست؟

با دانستن این نکات شما خواهید فهمید دومین آتوریتی چی هست و شما برای افزایش یا بهبود آن به چه سمتی باید حرکت کنید.
دامین آتوریتی بر مبنای چندین فاکتور هست:
۱- لینک هایی که به سایت شما از سمت سایت هایی با اعتبار بالا روانه می‌شوند در درجه اهمیت اول قرار دارد.
۲- به دست آوردن دامین آتوریتی بالا مثل ۱۰۰ خیلی سخت است و شایدم امکان‌پذیر نباشد سایت هایی مثل فیسبوک و تویتر دامین آتوریتی بالایی دارند, بنابراین ناامید نشوید.
۳-  دامین اتوریتی سایت خیلی سخت است که به صورت مستقیم تغییر داده شود و شما نمی‌توانید مثل متا تگ‌ها آن را تغییر دهید.

اعتبار دامنه
Domain Authority

چطور دامین آتوریتی را بهبود ببخشید ( راه های افزایش domain authority)

بالا بردن اتوریتی دامنه سایت مستلزم بهبود پروفایل لینک شخصی شما هست و در یک سطح پایه‌ای برای داشتن یک پروفایل لینک خوب شما دو گزینه دارید :

 1- از شر لینک های بد خلاص شوید ۲- لینک های خوب به دست بیاورید 

خب اول درباره گزینه اول کمی بحث کنیم, یعنی از شر لینک های بد خلاص شویم, خب این کار خیلی ساده است کافی درخواست آن را بدهید و این لینک ها را رد کنید.
اما اینکه چطور لینک های خوب به دست آوریم باز هم شما دو گزینه دارید:
الف) شما سر ویس‌های خدمات سئو خود را بکار بگیرید و لینک های باکیفیت و واقعی از آن‌ها دریافت کنید
ب) یک سایت با اطلاعات ارزشمند بالا ایجاد کنید که دارای محتوای عالی باشد و اصطلاحاً به این گزینه بازاریابی محتوا می‌گویند
چیزی که من درباره بازاریابی محتوا فهمیدم بهترین راه حل داشتن دامین آتوریتی بالا است ولی در ادامه چند نکته که به صورت نجومی می‌تواند در افزایش دامین آتوریتی سایت شما تأثیر دارد, اشاره خواهم کرد.

مرحله اول – مطمئن شوید که از نظر فنی سئو سایت تان موقعیت خوبی دارد (بهبود domain authority)

سایت شما در مرحله اول باید تمام جنبه‌های فنی سئو را رعایت کرده باشد و این به این معنا نیست که فقط با صرف بهینه سازی ساختار url و فایل robots.txt دامین آتوریتی شما افزایش می‌یابد بلکه این جزو الزامات افزایش دامین اتوریتی سایت شما است.

در واقع سئو فنی مرکز ثقل تلاش ما برای بهبود دامین آتوریتی سایت شما است  و این شامل تمام جزئیات فنی مثل ساختار سایت, ناوبری, کیفیت لینک ها, ساختار url, تگ‌های عنوان, تگ alt, تگ توضیحات و غیره می‌باشد.
بنابراین مطمئن شوید که وضعیت سئو شما در موقعیت خوبی است و بعد به مرحله بعدی بروید.

سئو داخل سایت

مرحله دوم – ایجاد محتوایی که قابلیت لینک پذیری داشته باشند (افزایش دامین آتوریتی)

خب حالا ما به موضوعی اشاره می‌کنیم که به صورت مستقیم بر دامین آتوریتی شما تأثیر دارد, اگر شما بازاریابی محتوای خوبی داشته باشید و محتوایی لینک پذیر ایجاد کنید خیلی خوب می‌توانید دامین آتوریتی سایت تان را افزایش دهید.

نمونه‌ای از این محتواها اینفوگرافیک ها هستند که خیلی خوب از طرف افراد لینک دریافت می‌کنند.
محتوا مرکز کار ما برای ایجاد دامین آتوریتی بالا است و بدون ایجاد محتوای جذاب هم سایت ما خسته‌کننده خواهد بود و تلاش‌های ما بی‌نتیجه و در بازاریابی محتوا شکست می‌خوریم.

مرحله سوم – داشتن ساختار لینک سازی داخلی خوب (افزایش دامین اتوریتی سایت)

بعضی افراد هستند که خیلی شور و شوق دارند که بک لینک های باکیفیت دریافت کنند و از ساختار داخلی خودشان غافل می‌شوند.
و من به شما تاکید می‌کنم که شاید ۵۰ درصد از لینک سازی مربوط به ساختار لینک های داخلی سایت شما است و نیاز است به آن اهمیت دهید.
لینک سازی داخلی باعث ایجاد یک ساختار شبکه قدرتمند برای هر دوی کاربر و موتورهای جستجو می‌شود در نتیجه ربات‌های جستجو در سایت شما می‌خزند و محتوای شما را ایندکس می‌کنند.

یک سایت که لینک سازی داخلی ضعیف دارد به این تشبیه می‌شود که شما چند سنگریزه را روی هم بچینید و هر آن امکان فروپاشی داشته باشد ولی یک سایت با ساختار لینک سازی قدرتمند مثل این است که سنگریزه‌ها با بتن به هم وصل شده باشند و کامل هم استحکام داشته باشند.
بنابراین باید تا می‌توانید محتوای سایت خودتان را افزایش دهید و در داخل این مطالب هم به همدیگر لینک دهید و ساختار لینک سازی‌تان را تکمیل نمایید و برای سئوی خارجی سایتان به منظور افزایش دامین آتوریتی با خرید بک لینک خارجی با کیفیت مدیر سئو اقدام کنید.
 

لینک‌سازی داخلی
ساختار لینک‌های داخل سایت

مرحله چهارم – حذف بک لینک های مضر به صورت منظم (افزایش دومین آتوریتی)

سئو همش رشد و خوشحالی نیست بلکه برای افزایش دومین آتوریتی بعضی موارد در سئو وجود دارد که یکسری کارهای تکراری و بیخود برای شما ایجاد می‌کند و باید آن‌ها را اصلاح کنید.
این فرایند هم ساده نیست ولی ارزشمند است, شما باید لینک های مضر خود را حذف کنید و این فرایند هم برای زمان حال و هم آینده است.
همیشه باید در حال رصد کردن پروفایل لینک خودتان باشید و با پیدا کردن لینک های اسپم از شرشان خلاص شوید.
با حذف منظم لینک های اسپم از پروفایل لینک خودتان یک مزیت رقابتی بزرگ کسب خواهید کرد و طبق تجربه من چیزی نیست که اکثر وبمسترها این کار رو به صورت منظم انجام دهند.

مطمئناً هستند افرادی که مدیران سایت ها را تشویق به پاک‌سازی پروفایل شان می‌کنند ولی طبق تجربه من افراد تا زمانی که دچار جریمه گوگل نمی‌شوند به سمت این کار نمی روند. بنابراین منتظر نمانید که یک شوک جریمه از گوگل دریافت کنید و سعی کنید به صورت منظم ماهانه یا دو هفتگی این کار را برای خود تعریف کنید.
برای حذف لینک های اسپم مقالات زیادی وجود دارد که می‌توانید مراجعه کنید.
ولی در نهایت اگر پروفایل لینک شما پر از لینک های اسپم باشد شما در این زمینه به موفقیت نمی‌رسید و در افزایش دومین آتوریتی نتیجه ای نمی گیرید.

افزایش دامین اتوریتی سایت
دامین آتوریتی کی افزایش می یابد؟

مرحله پنجم – صبور باشید (دامین آتوریتی کی افزایش می یابد؟)

اگر مراحلی که در بالا توضیح دادیم رعایت کنید دومین آتوریتی شما افزایش خواهد یافت. یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در بهبود دامین اتوریتی قدمت یا سن دامنه است و همیشه سایت های با قدمت بالاتر توانسته‌اند آتوریتی بالاتری کسب کنند.

برای مشخص کردن سن دامنه خودتان از ابزار رایگان سایت webconfs.com می‌توانید استفاده کنید.
بنابراین اگر نکات فنی سئو رعایت نشود, محتوای جذاب و تازه ایجاد نشود, ساختار لینک سازی داخلی اصلاح نشود و لینک های مضر حذف نشود تغییری در دامین آتوریتی شما ایجاد نخواهد شد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله ما به  راه های افزایش domain authority (اتوریتی دامنه) اشاره کردیم ولی مهم‌ترین نکته را داشتن محتوای تازه و بازاریابی محتوا ذکر کردیم.
با تمرکز روی بازاریابی محتوا ترافیک, افزایش خروجی‌های موتورهای جستجو و افزایش رتبه را خواهید داشت و سایت شما در صفحه اول گوگل به نمایش در می‌اید.

شما چه فاکتورهای تأثیرگذار دیگری در افزایش دامین اتوریتی دیده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

منبع : quicksprout

 

Save

Save

Save

Save

0/5 (0 نظر)

66 دیدگاه برای “۵ نکته عملی برای افزایش دامین اتوریتی (Domain Authority) سایت

  1. boondad گفته:

    با سلام و تشکر از مقاله خوبتون
    در مرحله چهارم چگونه بک لینک های خارج از سایت خودمون رو حذف کنیم ؟ چون یکسری از سایت هایی که به سایت ما بک لینک می دهند اسپم و ربات هستند و امکان حذف سایت خود ما در آنها نیست راه حل این مشکل برای اینکه گوگل بابت این مسئله جریمه نکند چیست؟

    • Majid Nouri
      Majid Nouri گفته:

      سلام دوست عزیز
      بک لینک‌هایی که اسپم هستند باید از بقیه پروفایل تان تفکیک کنید و با وارد شدن به اکانت گوگل وبمستر تولز قسمت disavow links آنها را حذف کنید

  2. آریاهوم گفته:

    سلام .. ببخشید یه سوال داشتم ؟ da سایتم قبلا ۲۳ بود الان شده ۱۷ ، در صورتی که من منظم لینک سازی میکنم . چرا کم شده ؟
    ۲- در برخی از سایت ها که لینک سازی می کنم گاهی از لینک ها ( حذف میشه ) آیا باید به گوگل باز هم بگم که این لینک ها را در نظر نگیره ؟

    • Majid Nouri
      Majid Nouri گفته:

      سلام
      شما قبلا از لینک سازی باید از وضعیت سئوی فنی سایت و همچنین داشتن محتوای تازه و بروز مطمئن شده باشید بعد لینک سازی منظم داشته باشید
      ممکن است در یک بازه زمانی اگر به سایتتان نرسیده باشید دامین اتوریتی سایت تان کاهش یابد ولی دوباره می توانید آن را برگردانید

  3. سحر پاکی منش گفته:

    سلام
    این تغییر جدید گوگل و حذف پیج رنگ چند وقته به کارگرفته شده؟ یک سال شده؟

  4. باربری تهران گفته:

    ممنون از مقاله تون خیلی مفید و کارامد بود من چند وقته دنبال همچین چیزی میگردم
    با سپاس

  5. نادر عبدی گفته:

    واقعا مقاله مفیدی بود من هم واقعا خیلی لینک های بدرد نخوری داشتم و حذفشون کردم افزایش رتبه خوبی داشتم

  6. figiro گفته:

    سلام
    ممنون از مقاله ی خوبتون.
    نکاتی که گفتید همش درسته و پایه و اساس سئو هست ولی به نظر من بعد از این موارد، بک لینک ساختن تو سایتای مختلف به ویژه سایت های با ترافیک و دامین آتوریتیِ بالا، خیلی خیلی مهمه.
    با تشکر مجدد

  7. ویزاگردی گفته:

    سلام خسته نباشید
    مهندس عزیز بعد از حذف لینک های مضر مث سایتهای که رباط دارن و اسپم هستن آیا نیاز هست که وقتی حذف میکنیم این لینکارو برای سایتمون لینک مفید ایجاد کنیم یا بلافاصله ریپورتاژ آگهی بریم که جبران بشه این کاهش؟ آیا بار اول که تعداد این لینکها زیاده و به یکباره همرو حذف کنیم مشکلی بوجود نمیاد ؟

  8. حسن آقا اینا گفته:

    این حرفارو قبول ندارم. داداش فقط بک لینک بگیر از هرجا که میخوای ! همین بسه ! سریع میای یک ! بک لینک بیشتر یعنی رنک بالا ! اینارو میگن فقط درآمدزایی داشته باشند!

  9. toorjoor گفته:

    سلام.اسم سایت من تورجور است الان سوالی که دارم اینه که پیج اتوریتی صفحه ی اصلی زیاد شده ولی دومین خیلی وقته تغییر نکرده.به نظر شما بک لینک هایی که میدهیم باید به صفحه ی اصلی باشد یا صفحات مختلف تا دومین اتوریتی بالا برود؟

    • Majid Nouri
      Majid Nouri گفته:

      سلام
      پیج اتوریتی در آپدیت جدید به فاکتورهای زیادی بستگی دارد از جمله قدمت دامنه، کیفیت بک لینک ها، تعداد صفحه ایندکس شده ، محتوای عالی و سئو شده و …

  10. سنگ گفته:

    سلام
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    ممنون از مطالب خوبتون واقعا
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    ممنون

  11. vahid گفته:

    لینک سازی داخلی چقدر تاثیر داره روی دامین اتوریتی و در کل روی سئو؟اصلا ارزش وقت گذاشتن رو داره لینک سازی داخلی؟

  12. رسانه امین گفته:

    سلام به شما مرسی از مقاله خوبتون چطوری میشه بک لینک های مضر رو تشخیص داد ؟ از کجا میشه فهمید که کدوم لینک مضر هست کدوم نیست !

  13. پخش تراکت گفته:

    سلام
    جالب بود واقعا برام
    من شانسی از گوگل اومدم
    آدرس اینجارو برای دوستم هم فرستادم
    ممنون

  14. کفسابی گفته:

    سلام خسته نباشید ، مطلب خوب و مفیدی بود اما جای پیشرفت داشت ، مثلا نکات خیلی ریز سئو روهم میگفتید بهتر میشد …
    من از سایت مدیر سایت متشکرم بابت مطالب خوبشون ، امیدوارم بازم مثل همیشه سربلند باشند

  15. دانلود رمان گفته:

    کاش در سایتتون بخشی از مطالب رو به ساخت بک لینک و معرفی سایت هایی که بک لینک میشه در آن ها ساخت اختصاص میدادید

  16. سپهر گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بپرسم بازدید های ناشی از گوگل اد وردز و یا کلا خود گوگل اد وردز تاثیری در بهبود سئو سایت داره؟

  17. نماشویی گفته:

    سلام سایت من مربوط به نماشویی در تهران هست به آدرس kafsabiteh.com و هرروزه بازدید های زیادی ثبت میشه در حدود ۲۰۰ بازدید در روز آیا این برای سایت من طبیعی است ؟

  18. دانشور گفته:

    من مطالب خوبی تو سایتم منتشر می کنم به آرامی بک لینک هم ایجاد می کنم. اما به نظر میرسه این موارد تاثیر کندی در افزایش اتوریتی داره

  19. بانک شماره موبایل گفته:

    مقالتون عالی و مفید بود
    همانطور که فرمودید فاکتورهای مختلفی دخیل هستند که باید رعایت بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *