اگر ندانید چطور موقع بک لینک سازی از لینک جویس سایت های هدفتان بهره ببرید، تمام زحماتتان از بین می رود.

لینک جویس اصطلاحی در حوزه SEO است که فاکتور رتبه بندی مثبتی است و یک صفحه را از طریق لینک به یک صفحه دیگر ارتباط می‌دهد. موتورهای جستجو این ارجاعات مختلف را به عنوان رای مثبت و اینکه محتوای سایت ارزشمند است تلقی می‌کند. این کار باعث بهبود سئو سایت و پیشرفت در نتایج برتر نمایش داده شده توسط موتورهای جستجو می‌شود.

روش های زیادی برای اینکه صفحه شما، توسط صفحه های مختلف لینک شود وجود دارد. یکی از این روش ها این است، که محتوای که برای سایت خود تولید می‌کنید، آنچنان خوب و عالی باشد که کاربران از آن به عنوان ارجاعات مختلف استفاده کنند و بدین صورت، صفحه شما، به روشی غیر مستقیم و فقط به خاطر تولید محتوای مناسب لینک می‌شود. روش دیگر که به روش مستقیم معروف است، در واقع در این روش شما به طور مستقیم با استفاده از خاصیت لینک ها، مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی که منجر به هدایت کاربر به سایت اصلی می‌شود و یا سایر روش های دیگر، تلاش می‌کنید که میزان لینک ها به سایت خود را بیشتر کنید.

لینک جویس داخلی

 

انواع لینک جویس

 

قبل از هر چیزی آموزش چگونه بک لینک بگیریم را یاد بگیرید. لینک جویس ها به دو دسته External و internal تقسیم بندی می‌شوند. با توجه به نام آنها که به معنی لینک جویس خارجی و لینک جویس داخلی است احتمالا تفاوت آنها ار متوجه شده‌اید؛ لینک جویس External، پیوندی است که از یک domain دیگر، صفحه یا سایت شما را ارجاع می‌دهد و لینک جویس internal، پیوندی است که به سایر subpages انجام می‌شود. نکته ای که مهم است این است که با توزیع هدفمند لینک جویس می‌توان page  های مهم وبسایت را Bold تر نشان داد و آنها را تقویت کرد. به همین دلیل نکته مهم تعداد internal link های یک سایت است، هر چه تعداد لینک ها بیشتر باشد، لینک جویس کمتری به ازای هر لینک انجام می‌گیرد.

 

لینک جویس خارجی

 

لینک جویس عاملی مهم و تاثیر گذار بر سئو

 

برای توضیح قدرت لینک جویس و فاکتورهای مهم آن، به شیوه کار جویس لینک دقت کنید، اگر صفحه A، به صفحه B پیوند دهد، اصطلاحا لینک جویس از صفحه A به صفحه B جریان می‌یابد و این بدان معنی است که صفحه B در فرایند رتبه بندی گوگل پیشرفت کند و رتبه بهتری کسب کند. فاکتورهای مهمی که وجود دارد این است که هر چه سایت A یا هر سایت دیگر از نظر TrustRank  قوی تر باشند، جویس لینک بیشتری از صفحه A به صفحه B جریان پیدا می‌کند. در ضمن backlink profile و نحوه استفاده از بک لینک ها نیز از عوامل مهم در جویس لینک و بهبود سئو سایت است.

TrustRank، عددی بین ۰ تا ۱۰۰ است و موتورهای جستجو به عنوان قابلیت اعتماد، به یک سایت ارائه می‌دهند. هر چه این عدد بالاتر باشد، با سخت‌گیری های کمتری از سوی موتورهای جستجو مواجه خواهید شد.

مدیر سئو

 

اهمیت توجه به link profile و تجزیه و تحلیل و آن

 

لینک هایی که به سایت شما ارجاع می‌دهند (backlink profile) و جویس لینک هایی که به سمت سایت شما جریان می‌یابند، باید همیشه کنترل شوند. برنامه ریزی طولانی مدت و مدیریت ساختار بک لینک از نظر کمی و  کیفی مزایای عمده ای جهت پیشرفت در نتایج موتورهای جستجو گوگل خواهد داشت.

در واقع، اصل جویس لینک بر پایه giving and taking یا “گرفتن و دادن” استوار است. مقدار جویس لینکی که از سایت های دیگر به سایت ما جریان می‌یابد را می‌توان با جریان سازی لینک ها، از سایت خود به دیگر سایت ها، افزایش داد.

بهبود لینک جویس

 

نکته پایانی

 

اگر چه جویس لینک به طور مستقیم باعث افزایش فروش نمی‌شود، ولی هر چه سایت شما link juice بهتری داشته باشد، از نظر Google معتبر تر خواهد بود و امکان اینکه در بهترین نتایج جستجو ظاهر شوید را افزایش می‌دهد و باعث افزایش بازدید کاربران از سایت شما خواهد شد. به تصویر زیر که نشان دهنده، بهبود رتبه بندی و افزایش ترافیک سایت، پس از بهبود و تمرکز بر روی link juice است دقت کنید، میزان پیشرفت به طور کامل مشهود است.

در ضمن معیارهای زیادی برای اندازه‌گیری میزان لینک جویس سایت خود و دیگران در دسترس است. PageRank الگوریتمی است که Google برای اندازه‌گیری جویس لینک از آن استفاده می‌کند. اما مقادیر PageRank دیگر، امکان دسترسی عموم به آنها وجود ندارد. اما ابزارهای دیگری نیز وجود دارند، Moz Domain Authority (DA) و Majestic Citation Flow و Majestic Trust Flow (TF) که می‌توانید از آنها جهت بهبود SEO سایت خود بهره گیرید.

 

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *