افراد زیادی هستند که یک وبلاگ ایجاد می‌کنند و یا یک سایت برای خود راه‌اندازی می‌کنند ولی نمی‌دانند سئو یا بهینه سازی سایت چیست و چطور آن را انجام دهند
مفهوم سئو به صورت ساده به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است, در واقع استفاده از تکنیک ها و یا روش‌هایی است که باعث می شود صفحات سایت شما در رتبه های بالاتری برای نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرند و هرچه صفحات بالاتری را شامل شوند ؛ افزایش ترافیک بیشتری به سایت تان ایجاد می شود
به صورت کلی سئو به دو دسته تقسیم می شود: سئو داخل سایت و سئو خارج سایت
سئوی داخل سایت برمی‌گردد به تمام اقداماتی که شما داخل سایت تان انجام می‌دهید که رتبه بالاتر کسب کنید مانند: تنظیم عنوان صفحات, لینک سازی داخلی , متای توضیحات , متا تگ ها و غیره
سئو خارج سایت برمیگردد به تمام اقداماتی که شما بیرون از سایت خود انجام می دهید تا کمک کنید رتبه های بالا کسب کنید. مانند: اشتراک گذاری اجتماعی یا استفاده از شبکه های اجتماعی, ثبت مقالات در وبلاگها, بازاریابی وبلاگها, استفاده از فروم ها , نظرات در وبلاگ ها و غیره
در این مقاله قصد داریم تعدادی از موثرترین روش هایی که باعث بهبود رتبه شما در سئو خارج سایت می‌شوند به شما توضیح دهیم.

بهینه‌سازی و سئو خارج سایت موتورهای جستجو

۱ . شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی امروزه خیلی گسترده شده اند, کار با رسانه‌های اجتماعی باعث ایجاد برندسازی و شهرت بیشتر برای شما و پیشرفت در کسب و کار آنلاین شما می شود بنابراین شما نیاز به ثبت نام در شبکه‌های اجتماعی دارید و باید برای خودتون در این شبکه های پروفایل درست کنید
این به شما اجازه می دهد که ارتباطات آنلاین خود را در این شبکه‌ها گسترش دهید و دوستان بیشتری جذب کنید, مطالب بیشتری با یکدیگر به اشتراک بگذارید و مهمتر از همه وب سایت یا وبلاگ خودتان رو به صورت آنلاین مدیریت کنید.

 

۲ . وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی یکی از بهترین روش ها برای نوشته وبسایت شما به صورت آنلاین می باشد. با داشتن یک وبلاگ برای وب سایت خود شما یک دلیلی دارید که کاربران تان به سایت شما برگردند و از آخرین محتوا و مطالب شما آگاه شوند. این همچنین کمک میکند موتورهای جستجو در سایت شما بیشتر بخزند و از آخرین اخبار سایت شما آگاه شوند در نتیجه موتورهای جستجو به شما رتبه بهتری در نتایج‌شان بدهند.
شما نیاز دارید که محتوای منحصر به فرد برای وبلاگتان تولید کنید. مانند: اینفوگرافیک ها, مطالب لیستی , مهمترین موضوعات بازار هدفتان, آموزشهای چطور … , ویدئوهای آموزشی و غیره.
برای ترویج بیشتر وبلاگتان باید آن را در وبلاگهای دایرکتوری و بلاگ‌های مربوط به موتورهای جستجو ثبت کنید.
اگر شما در نوشتن محتوا خیلی مهارت ندارید بهتر است یک نفر را برای خود استخدام کنید تا کارهای تولید محتوا و محتوای یونیک و منحصر به فرد را برای شما انجام دهد.

۳ . بازاریابی وبلاگ

گذاشتن نظر در بقیه وبلاگ هایی که موضوع مرتبط با وبلاگ شما دارند به شما اجازه می‌دهد که یک لینک در آنها ایجاد کنید. این لینک ها توسط موتورهای جستجو خزیده می‌شوند و کمک می‌کند که کاربران آنها به وبسایت شما نیز هدایت شوند. سعی کنید از وبلاگ‌هایی استفاده کنید که لینک‌های فالوو دارند.

۴ . بازاریابی فرومها

فروم های آنلاین که مرتبط با موضوع سایت شما هستند پیدا کنید و ضمن برقراری ارتباط با آنها به سوالاتی که افراد در این فروم ها می پرسند پاسخ بدهید و توصیه های لازم را به آنها بدهید.
این کار به شما کمک می کند که یک فرد متخصص از نظر کاربران این فروم ها شناخته شوید. در ضمن مانند وبلاگ‌ها, از فروم‌هایی استفاده کنید که دارای لینک فالوو هستند.

سئو داخل سایت

۵ . ثبت نام در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو به صورت طبیعی سایت شما را پیدا می کنند اما ممکن است کمی زمان ببرد. برای سرعت بخشیدن به آنها نیاز است که شما وب‌سایت خودتان را در موتورهای جستجوی متداول ثبت کنید. مانند: گوگل, یاهو, بینگ و غیره.

۶ . ثبت نام در دایرکتوری ها

بیشتر مردم فکر می‌کنند که ثبت‌نام در دایرکتوریها دیگر فایده ای ندارد. اما من معتقدم که هنوز هم باعث افزایش دیدن وب سایت شما توسط کاربران می گردد و این بستگی به این دارد که ما چه دایرکتوریهای را انتخاب می کنیم و در کجا و چه دسته بندی سایتمان را ثبت نام کنیم.
شما می‌توانید در دایرکتور های عمومی با دامنه بیش‌تر ثبت نام کنید, اما برای اثر بیشتر بهتر است که دایرکتوریهای مربوط به بازار هدف خودتان را انتخاب کنید. البته ممکن است یک مقداری نتایج با تاخیر برای شما ایجاد شود اما این کار را انجام دهید.

۷ . نشانه گذاری اجتماعی

نشانه گذاری اجتماعی یکی از بهترین روش ها برای ترویج وب سایت شما می باشد. شما می‌توانید آخرین پست های وبلاگ تان را در اینگونه سایت ها ثبت کنید. سایتهایی مانند: StumbleUpon, Digg, Delicious, Reddit و غیره. موتورهای جستجو این نوع از سایت‌ها را خیلی دوست دارند چون محتوای آنها همیشه آپدیت می‌شود.
فقط حواستان باشد که با استفاده از تگ‌ها برای جداسازی دسته‌بندی‌ها و اخبار خود استفاده کنید تا باعث ایجاد ترافیک بیشتر و موثرتر به وبسایتتان شوید.

۸ . لینک طعمه

یکی از روش‌های متداول برای ترویج سایتتان استفاده از استراتژی لینک طعمه می باشد. اگر شما یک پست منحصر به فرد برای سایتتان ایجاد کنید ممکن است افراد به شما لینک بدهند. ممکن است شما محتوای بقیه سایت ها را کپی کرده باشید و در سایت خود منتشر کرده باشید که در این حالت شما یک لینک به آنها برمی‌گردانید.
شما هم می‌توانید دقیقا همین کار را برای بقیه انجام دهید. موقعی که بقیه محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند معمولا به شما لینک‌‌ ‌‌می‌دهند و حتی شما می‌توانید از آنها بخواهید به سایت شما یک لینک برگردانند. این یک روش برای افزایش محبوبیت لینک‌های سایت شما می باشد.

۹ . اشتراک گذاری تصاویر

اگر شما یک تصویر یا عکس در سایتتان داشته باشید می‌توانید آن را در یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند: Flickr , Picasa, Photo Bucket و غیره به اشتراک بگذارید بقیه کاربران آن را می‌بینند و زیر آن کامنت می‌گذارند و در نتیجه یک لینک به شما ایجاد می‌شود.

۱۰ . بازاریابی ویدئویی

مانند تصاویر اگر شما ویدئوهایی دارید که در سایتتان استفاده می‌کنید می‌توانید آنها را در بقیه سایت‌ها به اشتراک بگذارید, سایت‌هایی مانند YouTube, Vimeo و غیره. و اجازه دهید کاربران شما را پیدا کنند و به شما لینک بدهند.

۱۱ . بررسی کسب‌وکارها

با بررسی کردن کسب و کارهای دیگران و یا اینکه درخواست دادن به دوستانتان که درباره کسب و کار شما در سایت های معتبر نظر دهند, یکی از راه‌های دیگر برای ایجاد لینک به سایت شما می باشد.

۱۲ . لیست سازی محلی

بسته به اینکه بازار هدف شما چه باشد, ممکن است بتوانید دایرکتوری‌های محلی برای خود پیدا کنید که سایتتان را در آنجا ثبت کنید. به جای اینکه دنبال رقابت‌های جهانی و گسترده تر باشیم لیست کردن سایتتان در دایرکتورهای محلی کمک می‌کند موتورهای جستجو بتوانند وب‌سایت شما را پیدا کند و محتوای آن را ببیند. در نتیجه کاربران هدفمند به سایت شما هدایت می‌شوند, سایت های مانند: Google Local, Maps, Yahoo Local, Yellow Pages و غیره.

۱۳ . ثبت مقاله

اگر خودتان مقالات سایتتان را می‌نویسید, می‌توانید آنها را در دایرکتوری های مقاله معتبر ثبت کنید. این به شما کمک می کند که ترافیک بیشتری به سمت سایت شما هدایت شود و از طرف بقیه افراد لینک بیشتری دریافت کنید.

۱۴ . شبکه‌های خرید اجتماعی

اگر یک وب سایت تجاری راه‌اندازی کنید یک استراتژی خوب برای تبلیغ و برندسازی محصولات شما ثبت آنها در شبکه های خرید آنلاین اجتماعی می‌باشد. ثبت سایت شما در چنین سایت‌هایی مانند: گوگل, یاهو, msn باعث افزایش پیدا کردن محصولاتتان توسط کاربران مرتبط و کاربران دیگر خواهد شد و در نتیجه فروش شما بالا می‌رود.

۱۵ . پاسخ به سوالات

شما همچنین می توانید با پاسخ به سوالات کاربران در سایت های معتبری مانند یاهو فعالیت کنید. با پاسخ دادن به سوالاتی که مرتبط با بازار هدف شما هستند کمک میکنید که شما به عنوان یک متخصص از دید آن کاربران شناخته شوید و یک لینک به وبسایت خودتان از یک منبع معتبر مانند یاهو ایجاد کنید و کاربران راحت‌تر می توانند سایت شما را پیدا کنند.

فکر می کنید چه نکات دیگری برای سئو خارج سایت باید رعایت شود؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

0/5 (0 نظر)

13 دیدگاه برای “۱۵ نکته عالی سئو خارج سایت

  1. محمدمهدی گفته:

    با سلام وخسته نباشید به نظر شما سئو سایت من در چه وضعی هستش و نیاز به کدوم یکی از مسائل بالا دارد با تشکر

  2. مریم گفته:

    سلام. برای بک لینک گرفتن از سایت های پروفایل از چه فرمولی استفاده کنم تا لیستی از این سایت ها پیدا کنم؟
    با تشکر

  3. ساندویچ پانل گفته:

    قسمت فوروم و خوب توضیح میدادین…من چجوری توو فوروم ها لینک سایتمو بدم بدون اینکه اسپم بشم

  4. سیراف اسکای گفته:

    سلام. ممنون از راهنمایی تون. لطفا در مورد شبکه های اجتماعی بیشتر توضیح دهید ک چگونه می‌شود نتایج بهتری گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *