من این مقاله را با یک نکته‌ی بزرگ شروع می‌کنم, از لحاظ فنی شما هیچ نیازی برای معرفی و ثبت سایت خود در گوگل ندارید. تمام موتورهای جستجو این هدف را دارند که شما را پیدا کنند.

گوگل دراین‌باره این‌طور می‌گوید:

نیازی نیست شما سایتتان را به گوگل معرفی کنید. گوگل یک موتور جستجوی کاملاً خودکار است که با داشتن نرم‌افزارهایی مانند عنکبوت‌ها و ربات‌ها می‌تواند در سایت‌ها به طور منظم بخزند و با پیدا کردن وب‌سایت‌ها, آن‌ها را به پایگاه داده خودش اضافه می‌کند. در نتیجه اکثر نتایج موتورهای جستجو به صورت دستی به گوگل اضافه می‌شود؛ اما پیدا کردن و اضافه کردن سایت‌ها به صورت دستی در گوگل امکان‌پذیر هست که می‌توانید با ابزار گوگل وبمستر این کار را انجام دهید.

خب طبق توضیحات گوگل ممکن است این فرایند چند هفته یا ماه طول بکشد که ربات‌های گوگل سایت شما را پیدا کنند, من تضمین نمی‌کنم که این فرایند سرعت داشته باشد ولی شاید فرایند کند هم نباشد.

چطور سایت خود را در گوگل ثبت کنیم؟

برای ثبت سایت خود در گوگل نیاز نیست به کسی هزینه‌ای بپردازید تا سایت شما را در موتورهای جستجو ثبت کنند.
کافی است به نشانی زیر بروید و در صورت درخواست نظر یا کلمات کلیدی مربوط به سایتتان آن‌ها را وارد کنید, سپس گزینه‌ی ثبت را بزنید و نشانی وب خود را درج کنید. این تمام چیزی است که برای ثبت سایتتان نیاز دارید.

شما فقط یک‌بار باید سایتتان را در گوگل ثبت کنید و این را هم برای بالاترین سطح سایتتان یعنی صفحه‌ی اصلی فقط انجام دهید.
ربات‌های گوگل بعد از این شروع به خزیدن در سایت شما می‌کنند و به کل سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند.

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]وقتی یک‌بار سایتتان را در گوگل ثبت کردید نیاز به تکرار نیست و فقط یک‌بار کافی است[/box]

 

چطور سایت را در بقیه موتورهای جستجو ثبت کنیم؟

طبق آخرین مطالعات ۱۱ تا از موتورهای جستجو تقریباً ۹۰ درصد ترافیک وب را تشکیل می‌دهند, به عبارت دیگر اگر شما این ۱۱ موتور جستجو را پوشش بدهید نیاز به ثبت سایت در بقیه نیست.
البته بیشتر این سایت‌ها فرایند ثبت را قبول نمی‌کنند. فقط کافی است شما سایتتان را به موتورهای جستجوی رایگان و معروف دیگر مانند بینگ, یاهو و msn معرفی کنید.

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]شما باید یک نقشه از سایت خود بسازید و آن را به موتورهای جستجو مانند گوگل معرفی کنید[/box]

 

در برابر پیشنهاد ثبت سایت در ۱۵۰ یا ۱۰۰۰ موتور جستجو به ازای پرداخت چه کاری انجام دهم؟

اصلاً هیچ نیازی به این نیست, همان طور که در بالا ذکر کردیم موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند شما را پیدا کنند. اگر شما می‌خواهید سایتتان را در آن‌ها ثبت کنید, مطمئن شوید که در سایت‌های معرفی‌شده گوگل, یاهو و بینگ و msn حتماً ثبت کنید.

متاسفانه، هنوز هم شرکت های مختلف مرتبط با سئو یا بهینه سازی سایت هستند که در قبال ثبت وب سایت در گوگل و بینگ هزینه دریافت می کنند؛ و خیلی دنبال این هستند که به این اسطوره دامن بزنند که تبعیت و ثبت سایت در موتورهای جستجو همچنان الزامی است اما اگر شما هزینه ای بابت این موضوع پرداخت کنید که سایت تجاری شما در موتورهای جستجو ثبت گردد در واقع برای هیچ، هزینه کرده اید.

اگر ایمیلی مبنی بر این نکته دریافت کردید آن را به عنوان اسپم معرفی کنید.

موتورهای جستجو بدون هیچ هزینه ای سایت و صفحات ان را ایندکس می کنند تا در صورت مفید بودن و نیز پاسخگو بودن نیاز کاربران، آن‌ها را به سمت شما هدایت کنند. فقط در صورتی که از شیوه های فریبکارانه و غیر اخلاقی در سایت خود بهره بگیرید توسط گوگل و یا موتورهای جستجو دیگر جریمه می شوید و اطلاعات شما ایندکس نمی گردد؛ و تنها دلیل برای پرداخت هرینه به موتورهای جستجو استفاده از تبلیغات ان و پرداخت به ازای کلیک می باشد.

به طور مشابه برای بقیه موتورهای جستجو نیز نیاز نیست که سایتتان را چندین با در موتورهای جستجو ثبت کنید.

اگر می خواهید وب سایت شما زمانی که مردم برای کلمات کلیدی خاص جستجو می کنند نمایش داده شود نیاز به انجام هر دوی سئو داخلی سایت و نیز سئو خارج از سایت دارید؛ و اینکه کدام یک ازکلمات کلیدی سایت شما در نهایت رتبه می گیرد وابسته به الگوریتم های موتور جستجو و ارزیابی میزان ارتباط و اعتبار سایت شما می باشد.

چطور بفهمیم سایت‌مان در گوگل یا هر موتور جستجوگری ثبت شده است؟

برای اینکه بفهمید وب سایت شما در حال حاضر توسط موتورهای جستجو یافت می‌شود یا نه, کافی است در یک موتور جستجو تایپ کنید Site:www.yourdomain.com تا ببینید کدام صفحات وب سایت شما در موتورهای جستجو ثبت و نمایه شده‌اند.

راهکارهای پیشرفته برای ثبت سایت در موتورهای جستجو

ابزار وب مستر

هر دو موتور گوگل و بینگ توصیه می کنند که شما در راه اندازی حساب وب مستر آن‌ها اقدام کنید، انجام این کار اجازه می دهد تا آنها به برقراری ارتباط با شما و رفع هر گونه مشکلی بپردازند و توصیه هایی برای وب سایت شما ارائه دهند. برخی از گزینه ها در هر دو حساب ابزار وب مستر ممکن است پیچیده به نظر برسد، با این حال، شما لازم نیست نگران باشید و انها را انجام دهید. تنظیمات ساده حساب و لینک دادن به سایتتان جهت قرار گرفتن در نتایج فوری جستجو کافی است.

لینک دادن

لینک دادن در یک صفحه وب دیگر، به‌خصوص اگر آن صفحه وب به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود، به سایت شما اطمینان خواهد داد که موتورهای جستجو سایت شما را پیدا کنند. یک لینک کافی خواهد بود، هرچند ایجاد چند لینک شانس بیشتری برای پیدا کردن شما و ثبت سایت در موتورهای جستجو ایجاد خواهد کرد. بهترین راه برای به دست آوردن چنین لینکی استفاده از آیتم‌های اشتراک‌گذاری  مانند پایین همین مقاله است …

خلاصه
نام دامنه خود را در گوگل ثبت کنید
اگرچه برای کل موتورهای جستجو نیاز به ثبت سایت ندارید ولی در سایت‌های رایگان معرفی‌شده و گوگل سایت خود را ثبت کنید.
هیچ هزینه‌ای نیاز نیست برای ثبت سایتتان در موتورهای جستجو بپردازید
نقشه سایتتان را در موتورهای جستجو ثبت کنید

سایت خود را در ابزار وبمستر گوگل و بینگ ثبت کنید

با ایجاد لینک سایت شما در موتورهای جستجو ثبت می‌شود

آیا فکر می‌کنید ثبت سایت یا وبلاگ در موتورهای جستجو اهمیتی دارد؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

0/5 (0 نظر)

11 دیدگاه برای “آیا مطمئن هستید سایت یا وبلاگ شما در موتورهای جستجو ثبت شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *