بهینه سازی یک صفحه یا مقاله در وب سایت تان و یادگیری اینکه چگونه در صفحه اول گوگل باشیم یک حرکت مستقیم و روبه جلو است. ممکن است که شما یک کارشناس خوب سئو را برای انجام این خدمات استخدام کنید، اما با عمل به نکاتی که ارائه می کنیم خودتان هم می توانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

اگر شما می خواهید در صفحه ۱ گوگل قرار بگیرید بعید است اتفاق بیافتد، مگر اینکه سایت شما برای عوامل رتبه بندی موتور جستجو گوگل بهینه سازی شده باشد.

مهمترین عوامل رتبه بندی برتر بودن یک صفحه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

این آموزش رتبه اول در گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگری را برای شما تضمین نمی کند؛ اما به شما خواهیم گفت چه اقداماتی انجام دهید تا در صفحه اول گوگل قرار گیرید.
مردم به دنبال اطلاعاتی هستند که هم مرتبط باشد و هم به خوبی ارائه شده باشد اگر شما می خواهید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را تجربه کنید پس باید هم در چشم گوگل و هم از چشم بازدید کنندگان وب سایت تان خوب به نظر برسید، کافی است این مراحل ساده را دنبال کنید.

فاکتورهای سئو یک صفحه و نمایش سایت در صفحه اول گوگل

۱-    آدرس وب سایت
۲-    تگ عنوان
۳-    داشتن متا تگ توضیحات مناسب
۴-    استفاده از تگ H1
۵-    کلمات کلیدی
۶-     تگ Alt
۷-    لینک سازی داخلی
۸-    لینک سازی خارجی
۹-    سرعت سایت
۱۰-    نقشه سایت

نمایش سایت در صفحه اول گوگل

آدرس وب سایت

نام دامنه شما باید کوتاه و شیرین باشد. همچنین اگر شما بتوانید آدرس URL محصول، پست و یا خدمات تان را کوتاه نگه دارید این امر کمک کننده است.
با این حال، برای بازاریابی داشتن یک نام دامنه کوتاه خوب است، اما ضروری نیست. چون بعضی از برندها در عین داشتن نام دامنه طولانی وبسایت محبوبی ایجاد کرده اند.
اما مهمتر از همه، موتورهای جستجو و بازدید کنندگان موقعی وب سایت شما را ساده تر پیدا می کنند که شما از URL هایی استفاده کنید که با دقت کل محتوای صفحه شما را توصیف کند؛ منظور ما کلمات کلیدی است. کلماتی که به وضوح و به طور خاص آنچه شما انجام می دهید توصیف کند.
به عنوان مثال: برای هر دوی بازدید کننده و گوگل خیلی بهتر است که محتوای صفحه شما را از روی ان بفهمند.

 راز داشتن کلمه کلیدی جذاب بصورت رایگان و بدون نیاز نرم افزار پیچیده؟ از دوستان و خانوده تان بپرسید اگر بخواهند درباره آن موضوع در گوگل کلماتی تایپ کنند، از چه عباراتی استفاده می کنند. 

URL ها برای کمپین های سئو شما بسیار حیاتی هستند پس مطمئن باشید که از URL هایی استفاده می کنید که کار را برای ایندکس کردن صفحات توسط گوگل ساده کنند. این بدان معناست که نرویم از نقطه و نشانه های غیر ضروری در URL استفاده کنیم چون گوگل نمی تواند انها را بخواند.
بنابراین، شما می توانید با استفاده از رایج ترین عبارات و زبان عمومی آن را برای گوگل آسان کنید.

باید از پسوند.com یا.net استفاده کنم یا انواع دیگر؟

اول از خودتان بپرسید: آیا کسب و کار شما در تلاش برای جذب یک بازار محلی است؟
اگر شما دارای یک موقعیت واقعی و محلی هستید و مخاطبان هدف شما در ایران هستند، گزینه بهتر این است که از دامنه های.ir استفاده کنید؛ و اگر هم شما یک سایتی دارید که مبادرت به فروش محصولات دیجیتال مثل دانلودی می کند، پس شاید.com یک گزینه بهتر با توجه به داشتن مخاطبان گسترده تر باشد.
از طرف دیگر باید بدانید که دامنه های.com باعث می شود رقابت تان افزایش یابد.

فقط خواننده نباشید! برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید عملگرا باشید. هنوز راه حل های دیگری هم مانده که باعث بهبود جایگاه سایت شما در گوگل خواهد شد که در ادامه برای شما ارائه خواهیم داد.

چگونه صفحه اول گوگل بیاییم
صفحه اول گوگل

چگونه با سئو تگ عنوان به صفحه اول گوگل بیاییم

تگ عنوان یک مرجعی برای عنوان صفحه شما است. برچسب عنوان در چند کلمه به گوگل می گوید صفحه شما در مورد چه چیزی هست. اگر شما به Google نگویید، خودش یک چیزی برای شما حدس می زند.

اولین و مهترین نکته
شما نمی خواهید گوگل آن را حدس بزند.

به طور پیش فرض در اکثر سیستم های مدیریت محتوا (وردپرس، جوملا. آپادا و غیره) کد شما جایی باید در نزدیکی بالای صفحه باشد گوگل و دیگر موتورهای جستجو می خواهند یک ساختار عنوان سازگار از بالا به پایین ببینند. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

تگ عنوان برای گرفتن بهترین نتایج تنها باید یک بار در هر صفحه استفاده شود. اگر سایت شما یک بخش جداگانه برای عنوان خود فراهم می کند، تگ عنوان می تواند از تگ H1 تیتر متفاوت باشد- همانطور که اکثر سیستم عامل ها به همین طریق اند.

اگر شما یک عنوان فراهم نکنید، گوگل در انتخاب عنوان برای شما تصمیم می گیرد. شما که این را نمی خواهید!
موثر ترین عناوین صفحه طولی بین ۳۰-۶۵ کاراکتر دارند که شامل فاصله هم می شود. عناوین خود را مختصر نگه دارید و مطمئن شوید که حاوی بهترین کلمات کلیدی تان هستند. هر صفحه باید عنوان منحصر به فرد خود را داشته باشد.

گوگل عنوان ها را تا جایی که در یک عنصر بلوک که ۵۱۲ پیکسل است به نمایش می گذارد و حتی یک نقطه جلوتر نمی رود؛ بنابراین هیچ رقم طلایی برای تعداد کاراکترهایی که در عنوان باید نمایش داده شود وجود ندارد. گوگل از شمارش ۷۰ کاراکتر در عنوان استفاده می کند – که در ۲۰۱۱/۲۰۱۲ تغییر کرده است.

اگر شما می خواهید اطمینان داشته باشید که تگ عنوان شما کامل در گوگل به نمایش درآید، بیشتر از ۶۵ کاراکتر در نظر نگیرید.
تگ‌های عنوان برای سئو و بهینه سازی سایت در گوگل بسیار مهم است؛ و جزو مهم ترین عناصری هستند که در آنها باید کلمات کلیدی خود را استفاده کنید. گذشته از تعریف ساده توصیف یک صفحه، تگ عنوان چه مواردی را فراهم می کند؟

سه مزایای مهم:
•    ارائه توضیحات مختصر از صفحه (۶۵ کاراکتر) برای هر دوی کاربران و ربات ها.
•    ایجاد محتوای غنی از کلمات کلیدی که برای طبقه بندی محتوای موتورهای جستجو فوق العاده است
•    وقتی که در یک صفحه نتیجه جستجو می آید تیتر مناسب برای توصیف صفحه فراهم می کند

تاثیر تگ توضیحات درآوردن سایت به صفحه اول گوگل 

تگ توضیحات در صفحه شما ظاهر نمی شود. فقط در سورس کد های صفحه ظاهر می شود، وقتی گوگل آن را می خواند تصمیم گیری می کند سایت یا مقاله شما در مورد چه چیزی هست.
از کلمات کلیدی برای بهینه سازی صفحه استفاده کنید
تگ‌های توضیحات به این دلیل مفید هستند که اغلب دیکته می کنند که صفحات شما در نتایج جستجو چطور نشان داده شود. برای اثربخشی مطلوب، تگ توضیحات باید ۷۰-۱۶۰ کاراکتر باشد.

متای توضیحات شما باید مختصر و حاوی بهترین کلمات کلیدی و یا هم معنی که به وضوح مرتبط هستند باشد. همچنین تگ توضیحات شما باید شامل یک دعوت به اقدام باشد. اگر می خواهید مردم بر روی صفحه شما در نتایج جستجوی گوگل کلیک کنند، بگویید چیکار کنند!

استفاده از دعوت به اقدام

استفاده مواردی مثل: “برای … اینجا را کلیک کنید” ، “همین حالا … و دریافت کنید” و یا “سفارش ارزان …” یا ” خواندن مقاله ما در مورد … “

اطمینان حاصل کنید که هر صفحه از وب سایت شما توضیحات متا مربوط به خودش را دارد تا از از هر گونه محتوای تکراری جلوگیری شود. گوگل شما را برای استفاده از محتوای تکراری در تگ توضیحات مجازات نخواهد کرد.

با این حال، اگر شما محتوای تکراری داشته باشید گوگل برای شما تصمیم می گیرد که برای یک موضوع خاص کدام صفحه را نشان دهد. باز هم شما نمی خواهید گوگل تصمیم بگیرد چه چیزی در نتایج جستجوی خود ظاهر کند.

برای دیدن عنوان سایت و یا تگ توضیحات، به سادگی با استفاده از دکمه سمت راست ماوس خود سورس کد (یا Source Code) را انتخاب و سپس کنترل F را بزنید. بعد کلمه مورد نظر خودتان را تایپ کنید، مثلا برای عنوان title و برای تگ توضیحات به دنبال description باشید. در انجا تنظیماتی که انجام داده اید و آنچه در نتایج موتورهای جستجو به نمایش درخواهد آمد، مشاهده خواهید کرد.

تگ H1 : راز اصلی نمایش سایت در صفحه ی اصلی گوگل

این تگ نشان دهنده عنوان مقاله شما و انچه در صفحه وب شما به نظر می رسد، می باشد؛ و ممکن است با تگ عنوانی که برای صفحه انتخاب کرده اید متفاوت باشد.

با این حال، اگر شما در قسمت تگ عنوان (متا عنوان) چیزی را وارد نکرده باشید اغلب عنوانی که گوگل برای مقاله شما در نتایج جستجو در نظر می گیرد تگ H1 است.
اگر شما از یک تگ عنوان جداگانه به منظور استفاده از نتایج جستجو استفاده کرده باشید مقداری انعطاف پذیری در اینجا برای افزایش طول مقاله خود و یا استفاده تغییرات دقیق و ظریف از کلمات کلیدی تان که تمایل دارید رتبه بگیرد، خواهید داشت.

تگ‌های H1 به Google می گوید در صفحه شما چه چیزی مهم است. در واقع پشتیبانی از تگ عنوان شما هست. علاوه بر این تعداد دیگری از تگ‌های H نیز در صفحه شما وجود دارد که شامل (H2, H3, … H6) هستند و با افزایش شماره انها از اهمیت استفاده شان کم می شود و روند استفاده شما در صفحه نیز باید ترتیب نزولی داشته باشد.
از تگ H1 فقط یک بار در آن صفحه سایت استفاده کنید. از تگ H2 برای عنوان های فرعی اصلی و از تگ H3 برای رده بندی کلی زیر عنوان ها استفاده کنید.

مواردی که باید به خاطر داشته باشید

اهمیت یک تگ H1 : تگ H1 مهم ترین برچسب در صفحه است و هرگز نباید در یک صفحه نادیده گرفته شود. ربات های جستجو توجه ویژه ای به کلمات مورد استفاده در تگ H1 دارند پس باید مثل تگ عنوان حاوی شرح عمومی از محتوای صفحه باشد و حتما از کلمات کلیدی در آن استفاده شده باشد.

ارتباط: ربات های موتور جستجو به بررسی و ارتباط تگ هدر با محتوای مرتبط با آن می پردازند؛ و چک می کنند که میزان سازگاری کلمات کلیدی بین تگ عنوان و دیگر بخش های صفحه چقدر است.

ایجاد تجربه کاربری بهتر: تگ‌های عنوان به کاربر ایده روشنی ازآنچه محتوای صفحه است، می‌دهند. با توجه به اینکه موتورهای جستجو اهمیت زیادی برای تجربه کاربر در یک سایت قائل هستند بنابراین استفاده از تگ‌های عنوان جزو مؤلفه‌های مهم سئو و نمایش سایت در صفحه اول گوگل است.

در مقاله بعدی به توضیح بیشتر درباره فاکتورهای باقی مانده قرار گرفتن در صفحه اول گوگل خواهیم پرداخت.

اگر فکر می کنید عوامل دیگری برای بهبود جایگاه سایت در گوگل تاثیر گذارند لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

Save

0/5 (0 نظر)

77 دیدگاه برای “چگونه در صفحه اول گوگل باشیم- قسمت ۱

  1. محمدرضا 4810 گفته:

    بسیار مطلب عالی بود من که سایتم در زمینه دانلود فیلم هستش این آموزش خیلی بدردم میخوره
    ممنونم

  2. غلامی گفته:

    سلام آموزش حضوری هم میدید که چطوری مطلب ارسال کنیم، لینک سازی کنیم و تمام مواردی که مربوط به سئو و بهینه سازی سایت میشه.
    لطفا اطلاع دهید با تشکر از شما غلامی

  3. علی گفته:

    سلام مدیر عزیز. میشه یکی از دغدغه هامو توضیح بدمو کمک کنید؟ من در سایتی که خلاصه اش میگه مطلب ارسال کنید و ورودی گوگل و غیره بگیرید و درامد کسب کنید عضو شدم مدتیه و مطلب ارسال میکنمو ورودی گرفتنم وحشتناک سخته. خواستم اول بدونم که بودن در صفحه یک گوگل به قدرت خود سایته هم بستگی داره(مشهوریت و قدیمی بودن)؟؟ یانه..شما از وبلاگ تازه تاسیستم میتونی مطلبی بفرستی که صفحه یک بمونه؟ دوم اینکه این صفحه ارسال مطلب قطعا خودتون دیدید.. غیر از بخش کلمات کلیدی و برچسب ها و اینا یک بخش چکیده داره که توش پونصد حرف حداقل باید وارد شه. و یک بخش مهم هم داره. اونم دویست حرف. و بخش اصلی که توضیحات اصلیه مطلبه. شما میدونید بخش چکیده عموما چی هست و به چه دردی میخوره؟ یا بخش مهم؟ ایا دراینها باید مثل کلمات کلیدی از خود موضوع زیاد حرف بزنیم؟ منظورم اینه که اون بخش چکیده ۵۰۰ حرفی که جدااز بخش اصلی هست تو بالا اومدن مطلب تو گوگل موثره؟

    • Majid Nouri
      Majid Nouri گفته:

      سلام دوست عزیز
      ۱-موقعی که شما یک کلمه کلیدی را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل انتخاب می کنید باید میزان اعتبار دامنه (Domain Authority) و صفحه (Page Authority) رقبای خود و همچنین سن دامنه آنها را بررسی کنید بنابراین این فاکتورها موثرند, سایت های با اعتبار بیشتر خیلی راحت تر می توانند رقابت کنند و برای یک کلمه کلیدی رتبه بگیرند, در عین حال این برای سایت های تازه تاسیس نیز نکته ای غیر قابل دسترس نیست در ضمن نوسان سایت های قوی تر کمتر می باشد
      ۲- چکیده در واقع درباره بدنه اصلی مقاله نوشته می شود و می توان گفت خلاصه ای از آن می باشد, بهتر است هنگام ارسال مطلب اصول کلی سئوی محتوا را رعایت کنید, ضمن اینکه وجود کلمات کلیدی در پاراگراف اول برای موتورهای جستجو مهم است
      موفق باشید

  4. مهدی اکبری گفته:

    ممنون از مقاله ی خوبتون . خیلی مفید بود . میخواستم بدونم تبلیغات گوگل هم موثر هست یا نه ؟ با تشکر از سایت فوق العادتون .

  5. فرهاد گفته:

    متشکرم از مقاله ای خیلی عالی تان!
    خیلی دوست دارم محصولات آموزشی سئو را در سایت تان بیشتر کنید
    لطفا فیلم یا محصول اموزشی بیشتر بزارین

  6. آسمان مجازی پرشین اسکای گفته:

    لطفا درمورد سئو بیشتر توضیح بدید ممنون اطلاعات سایت شما بسیا مفید بود ازتون میخوام مطلب بیشتر بزارید تشکر

  7. میلاد نیک پور گفته:

    مقاله بسیار کامل و جامعی بود با تشکر از وب سایت مدیر سئو برای ارائه این مقالات مفید بدون هیچ چشم داشتی

  8. حمید گفته:

    سلام
    می خواستم جویا شوم که اگر ما از یک دامنه ای که قبلا استفاده شده است و هم اکنون بدون سایت و دارای پیج اتوریتی و اسپم هست استفاده کنیم در امتیاز دهی سئو گوگل، رتبه بلاتری داریم و اینکه کلا اسپمی که در موز رنک می زند چقدر تاثیر دارد مثلا اگر اسپم ۲۴% باشد اما پیج اتوریتی ۴۵ باشد بهتر است یا یک دامنه بدون هیچ گونه سابقه ای و تازه ثبت شده؟

    • Majid Nouri
      Majid Nouri گفته:

      سلام
      اسپم بودن دامنه خیلی مهم است و مثل یک فرد سابقه دار می ماند که هیچ وقت از کارنامه آن پاک نمی شود, دامنه های اسپم هم از نظر گوگل به همین شکل هستند و بهتر است استفاده نشوند.
      بهتر است از دامنه های دارای اتوریتی و بدون اسپم استفاده کنید.
      اگر موفق به پیدا کردن این طور دامنه ها نشدید می توانید با تلگرام ۰۹۰۳۸۲۵۶۳۰۹ ارتباط برقرار کنید تا دامنه مناسب برایتان مرتبط با زمینه کاری پیدا کنیم.

  9. مقالات علوم قرآن و حدیث گفته:

    با سلام و تشکر از مقاله خوبتون. صفحه اصلی سایتم تگ H1 نداره و کدنویسی هم بلد نیستم. افزونه ای وجود داره که تگهای اصلی سایت رو مشخص کنم؟

  10. درب ضد سرقت گفته:

    بهترین برند دربهای ضد سرقت
    معمولا بهترین برند درب ضد سرقت برندی است که ضمن فروش بالا به وسیله شبکه نمایندگی های فروش در سراسر کشور بتواند خدمات فروش درب ضد سرقت خوبی به مشتری دهد و رضایت مشتری رو جلب نماید و در کنار این موارد بتواند حس امنیت را به خریدار و حس خرید کالای خوب ایرانی را بدهد و مشتری رضایت کامل از خرید در ضد سرقت ایرانی این برند را داشته باشد

    برگرفته از سایت – reference

  11. حرف اخر گفته:

    با تشکر از وب سایت مدیر سئو برای ارائه این مقالات مفید
    من از مطالب سایتتون استفاده می کنم و واقعا بهم کمک کرده تا حالا
    بی نهایت سپاسگذارم

  12. سقف کاذب ابرارسازه گفته:

    سلام خسته نباشید من دائما وبسایت مدیر سئو رو مطالعه میکنم مطلب آموزنده و به روز بود قصد تشکر و قدر دانی از شما و همکاران خوبتون بود ممنونم

  13. وحید گفته:

    خیلی خوب بود ممنون از مطلب خوبتون,من همیشه مطالبتونو دنبال میکنم و روی سایتم پیاده میکنم،فقط خیلی ماشینی تایپ کردین مقاله رو ادم خسته میشه موقع خوندنش،انگار که متنو انداختین تو گوگل ترنسلیت و اینجا پیست کردین
    موفق باشین

  14. حرف آخر گفته:

    سلام بسیار عالی بود ، اما جدیدا گوگل بشدت داره سایت ها رو تو نتایج تغییر میده و تو سایت های ایرانی دلیل منطقی و یا جامعی براش نمیشه پیدا کرد. اگر امکان داره بخشی برای الگوریتم های جدید گوکل تو سایت بسیار عالیتون ایجاد کنید تا دوستان بتونن از این مطالب واقعا ارزشمند استفاده کنند.باتشکر از سایت خوبتون

  15. دانلود رمان گفته:

    مقاله بسیار عالی بود فقط این که چند روزی هست که گوگل به شدت داره آپدیت میکنه خودشو کاش درم ورد این آپدیت هم توضیح میدادید که سایت های ما ها که افت کرده هم درست کنیم

  16. فروشگاه فایل گفته:

    سلام..ممنون از مقاله خوبتون
    شما نمیدونید گوگل کی این کلمات کلیدی رو ثابت قراره بکنه الان یه ماهه دیونمون کرده

  17. کفسابی در تهران گفته:

    دوست عزیز میشه یه مقاله هم در مورد اینکه چطوری با hrefs سایت های با دامین اتوروتی بالا رو تشخیص بدیم بنویسید؟

  18. رامین گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    یک سوال داشتم آیا تعداد چند تا سایت داشته باشیم در اینکه زودتر به صفحه اول برسیم تاثیر داره یا نه مثل شعبات یک فروشگاه منظوره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • Majid Nouri
      Majid Nouri گفته:

      سلام
      روال رتبه گرفتن هر سایت مخصوص خود می باشد با توجه به اقداماتی که روی انها انجام می شود.
      ولی اگر سایت ها در یک زمینه باشند و تمام مطالب و اقداماتی که روی انها انجام می شود منحصر به فرد و یونیک باشد در نهایت می توانند به رتبه گرفتن سایت اصلی کمک کنند.
      البته تمام فرایندها باید طبیعی به نظر برسد.

  19. فروشگاه فایل گفته:

    ممنون خیلی خوب بود من برای سایتم خیلی لینک سازی کردم الان صفحه دومه چرا صفحه اول نمیاد

  20. مهتاب گفته:

    ببخشید من یک سایت وردپرسی دارم که صفحه اصلی اون در قالب یک برگه یکتا نیست بخاطر قالب سایت سوالم اینه چجوری صفحه اصلی سایتم رو سئو کنم که با کلمه های کلیدی مورد نظرم صفحه اولم سایتم بیاد بیاد بالا نه یک نوشته ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *