ابزار جستجوی کلمات کلیدی در گوگل (google keyword planner) برای استفاده تبلیغاتی کاربران ایجادشده، اما برای استفاده سئوی رایگان نیز بسیار مفید است چون برای افرادی که دنبال افزایش رتبه در گوگل و یا دریافت بازدیدکننده بیشتر به سایت خود از طریق ارائه ایده‌های کلمه کلیدی و برآورد حجم جستجو ماهیانه برای آن کلمات کلیدی هستند، می‌شود.

بنابراین انتخاب کلمات کلیدی یک مرحله مهم در فرایند سئوی سایت است و دانستن اینکه چطور از ابزار یافتن کلمات کلیدی استفاده کنیم الزامی است.

استفاده از محصول کلمات کلیدی طلایی ترافیک ساز

قبل از توضیح چگونگی استفاده از این ابزار، لازم است چند نکته برای جلوگیری از گمراه شدن در فرایند جستجوی کلمات کلیدی روشن شود.

در مرحله یک، «رقابت» که در یک ستون به‌صورت (بالا، متوسط و یا پایین) دسته‌بندی‌شده برای افرادی مناسب است که دنبال کلمات کلیدی پرداختی هستند و نشان‌دهنده میزان سختی یک کلمه کلیدی در گوگل و میزان رقابت برای کسب رتبه در آن عبارت کلیدی نیست.

در مرحله دوم، در هنگام ارزیابی حجم جستجو، شما باید دنبال مشاهده اطلاعات تنها برای یک محل باشید، نه کلیه مکان‌ها. چون شما دنبال کسب رتبه در منطقه خودتان هستید و به کشورهای دیگر کاری ندارید.

ثالثاً، به دلایلی، میزان حجم جستجوی نمایش داده‌شده ۱۰۰٪ دقیق نیست؛ بنابراین، شما باید از آن فقط به‌عنوان یک راهنما استفاده کنید و از روش‌های دیگر نیز برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید.

 راهنمای گام‌به‌گام استفاده از ابزار جستجوی کلمات کلیدی در گوگل

 

۱- به گوگل ادوردز وارد شوید. روی tools and analysis و سپس روی keyword planner کلیک کنید. اگر اکانت گوگل ندارید به‌راحتی و به‌صورت رایگان می‌توانید آن را تنظیم کنید.
۲- روی عبارت ‘Search for keyword and ad group ideas’  کلیک کنید.
۳- قسمت تنظیمات و داده‌ها

آموزش مرحله به مرحله یافتن کلمات کلیدی

A ) محصولات و یا خدمات – فهرستی از ایده‌های کلمه کلیدی خود را وارد کنید.
B ) صفحه فرود – آدرس وب‌سایت موردنظر خود را وارد کنید.
C ) دسته‌بندی محصولات – این را خالی بگذارید.
D ) محل سکونت – کشور موردنظر خود را انتخاب کنید.
E ) زبان – انتخاب زبان انگلیسی و فارسی.
F ) منبع داده‌ها – “Google and search partners انتخاب کنید
G ) کلمات کلیدی منفی – فعلاً این را خالی بگذارید.
H ) سفارشی کردن – گزینه ایده‌های نزدیک به عبارت جستجوی من (Only show ideas closely related to my search terms) را فعال کنید

کلمات کلیدی در گوگل

I ) اضافه و یا حذف کردن کلمات کلیدی – روی دریافت ایده‌ها (Get ideas) برای به‌روز کردن نتایج کلیک کنید.
J ) ایده‌های مرتبط با گروه / ایده‌های کلمه کلیدی – ایده‌های کلمه کلیدی را انتخاب کنید.
K ) نتایج کلمات کلیدی شما واردشده است.
L ) پیشنهاد‌های کلمه کلیدی اضافی به نمایش درمی‌آید.
M ) تاریخچه حجم جستجو – با بردن ماوس , نمودار جستجوی ماهانه را می‌توانید ببینید.
N ) متوسط جستجوی ماهانه.
O ) رقابت – آن را نادیده بگیرید (فقط برای تبلیغات).
P ) میانگین هزینه به ازای هر کلیک – آن را نادیده بگیرید (فقط برای تبلیغات).
Q ) دانلود کلمات کلیدی.
R ) تعداد کلمات کلیدی ذکرشده را لیست می‌کند.
۳ – فهرستی از ۱۰ کلمات کلیدی که کسب‌وکار شما را توصیف می‌کند و / یا مرتبط به محصولات و فروش شما هست وارد کنید؛ که هم شامل کلمات کلیدی گسترده و عام و هم موارد خاص که روی یک‌چیز متمرکزشده باشد. برای محلی کردن کلمات منطقه‌ای را نیز وارد کنید.
۴ – به لیست کلمات کلیدی خود موارد پیشنهادی از طرف همکاران / مشتریان / دوستان را نیز اضافه کنید به شما پیشنهاد، چون ممکن است کلمات کلیدی مختلف با کسب‌وکار شما ارتباط داشته باشد.
۵ – لیست این کلمات کلیدی را در محصول یا خدمات شما وارد کنید. آدرس صفحه فرود را خالی بگذارید و روی دریافت ایده‌ها کلیک کنید.
۶ – تب ایده‌های گروهی کلمات را به ایده‌های کلمات کلیدی تغییر دهید. لیست بالایی، متوسط حجم جستجوی ماهانه برای کلمات کلیدی واردشده خودتان است و لیست پایینی کلمات کلیدی مرتبط پیشنهادشده توسط گوگل می‌باشد.

۷ – ایده‌های کلمه کلیدی به‌عنوان یک فایل CSV. قابل دانلود است.
۸ – روی اصلاح جستجو کلیک کنید. کلمات کلیدی که در قسمت محصول یا خدمات وارد کرده‌اید، حذف کنید.
۹ – در قسمت مربوط به صفحه فرود آدرس URL صفحه موردنظر محصول، خدمات و یا هر صفحه دلخواه خود را وارد کنید (لزومی ندارد حتماً صفحه فرود شما باشد) بعد روی دریافت ایده کلیک کنید.
۱۰ – ایده‌های کلمه کلیدی را در فایل CSV. دانلود و ذخیره کنید.
۱۱ – با استفاده از مایکروسافت اکسل داده‌های دو فایل CSV را با یکدیگر ادغام کرده تا یک لیست کامل از کلمات کلیدی و حجم جستجو تولید کنید.
۱۲ – موارد تکراری را حذف و مرتب کردن کلمات کلیدی را برحسب جستجوی ماهیانه مرتب کنید.
۱۳ – کلمات کلیدی که به‌صورت مستقیم با کسب‌وکار شما مرتبط نیست حذف کنید.

بنابراین با استفاده از آموزش مرحله ای جستجوی کلمات کلیدی در گوگل کیورد پلنر در پایان این فرایند شما باید یک لیست۱۰-۱۰۰ تایی از کلمات کلیدی داشته باشیدکه شامل کلمات کلیدی مرتبط و دارای حجم جستجوی قابل‌قبول خواهد بود، اما این لزوماً به این معنی نیست که شما باید همه آن‌ها را هدف قرار دهید و هنوز نیاز به ارزیابی میزان رقابت کلمات کلیدی و تصمیم برای اینکه کدام کلمه کلیدی را مورد هدف قرار دهید، دارید.

منبع : seomark

 

Save

0/5 (0 نظر)

5 دیدگاه برای “آموزش مرحله به مرحله جستجوی کلمات کلیدی در گوگل کیورد پلنر (google keyword planner)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *